2014/10/31

Små spännande gator och bulgogiparty

I morse kände jag mig inte helt kry så när dom andra drog till war memorial museum stannade jag kvar o vilade ett par timmar. 

Sen mådde jag bättre och gav mig iväg på promenad.  Svärfar som var i Seoul för massa år sen har pratat om ett torg som är inom gångavstånd från vårt hotell. Så dit gick jag och där låg så är bibliotek och city hall. Det demonstrerade och bilar med megafoner ned ageterande röster. Sen tog jag o käkade bim bim bap till lunch i insadong.

Efter lunch köpte jag med mig en kaffe o satte mig på hotellets takterrass o läste någon timme.  Sen blev det ut o gå i Seoul igen,  några timmar där jag vandrade in på alla små konstiga och lite mindre putsade gator,  där man på nåt sett ser det jag gissar är det riktiga genuina Seoul för vanliga koreaner. Grymt kul att bara virra omkring halvt vilse och upptäcka konstiga affärer,  restauranger o byggnader.  Hittade ett kafé på en bakgata som sålde gevalia mörkrost.

På kvällen var vi bjudna på bulgogiparty av hotellets ägare.  Vet inte riktigt varför men grymt trevligt o god mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar