2010/01/27

15 000 fler ungdomsjobb med alliansen, trotts finanskrisen!

Valrörelsen är igång på allvar och socialdemokraterna verkar vilja göra jobben till valfråga nummer 1. Inte mig emot kan jag väl säga…

Jag tror att det precis som under valet 2006 kommer bli fokus på ungdomsarbetslösheten och precis som 2006 så tror jag att det kommer vinna valet åt oss. Jag har tagit en titt på scb’s statistik över antalet sysselsatta ungdomar (under 25år) på arbetsmarknaden.

2006 var det brinnande högkonjunktur. I genomsnitt hade 455 700 ungdomar arbete jan-nov 2006. Så såg det ut med vänsterkartellens politik.

År 2009 dominerades av kriser. Förutom klimatkris, som ju inte kan beskyllas för ungdomsarbetslösheten, så led vi av både finanskris och jobbkris. Den värsta ekonomiska krisen i efterkrigstid är väl knappast någon överdrift. Under jan-nov 2009 så hade i genomsnitt 471 800 ungdomar arbete. Så ser det ut med alliansens politik. 

15 000 fler ungdomar i arbete trotts det motsatta läget i ekonomin jämfört med 2006 är inte bara talande, utan förhoppningsvis även valvinnande. Till detta har Centerpartiet drivit på för ytterligare förbättringar som gett ännu trevligare resultat.

Så när sossarna vill göra detta till valfråga så är det bara att tacka och ta emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar