2010/12/10

Engagera dig!

Jag hade helt missat denna artikel kring översiktsplanen i Nerikes allehanda. Jag får erkänna att jag inte är särskilt road av översiktsplanering, det tar liksom emot att delta i en verksamhet där politikerna så tydligt planerar för människors framtida liv. Samtidigt så inser jag givetvis att en viss planering krävs om vi ska kunna erbjuda kommunal service till nya invånare.

Det som föranleder detta inlägg är dock inte sakfrågan i sig. Det som är intressant är att vid i princip varje artikel kring politiska beslut som publiceras så kommenterar folk och en hel del kommentarer visar att det finns många som delar våra åsikter. Dessa människor tycks också anse att frågorna har en viss betydelse. Min förhoppning är att fler kan gå från att kommentera nyhetsartiklar till att bli politiskt aktiva. Den som tycker som centerpartiet och är intresserad av politik kommer säkerligen att trivas bra som medlem i centerpartiet. Samma sak gäller givetvis övriga partier.

Det trillar in en och annan ny medlem till partikretsen men fler vore välkommet. Så du som tycker att 80 är en bättre siffra än 800 när det gäller nya bostäder i Sånnersta/Brånsta eller föredrar kvalitet i skolan framför en konstgjord ankdamm eller vad det nu kan vara... Engagera dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar