2009/01/20

Obama


Naturligtvis är dagen tillägnad Barack Obama, världens numera mäktigaste man och USAs 44e president. Jag följde presidentens ed och installationstal från tv-soffan. Talet i sig bjöd inte på några större överaskningar men bra med stort internationellt fokus med en utsträckt fredlig hand till omvärlden.

Även intressant hur mycket det hänvisas till amerikanernas korta men intensiva och högst intressanta historia. Det finns inte många länder som kan mäta sig med USA i mångkultur, människor från alla världens hörn lever i och bygger ett land tillsammans. Min kärlek till det stora landet är väl ingen hemlighet och förutom vissa protektionistiska tankegångar måste jag sägamig vara nöjd med en ny amerikansk president.
Ska även gratulera min sambo som fyller 23år idag.
Vill man läsa lite mer humor och mindre politik kan jag rekomendera tessanodirren.blogspot.com, tessan är en gammal kollega som skriver väldigt läsvärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar