2009/02/01

Skärpning tack

När man blir pappa tvingas man i kontakt med försäkringskassan. Tyvärr måste jag säga att det är en av de tråkigaste upplevelserna, en av de sämre överraskningarna på länge.

Deras servicenivå är långt efter kommersiella företag, även jämfört men skräckexempel som ComHem som med all rätt fått mycket kritik för deras kundsupport och väntetider.

Idag när jag skulle ringa försäkringskassan gick det inte att komma fram alls, förra gången fick jag vänta i en halvtimme efter att ha fått köplats 85. När jag sedan kom fram fick jag ett otrevligt och drygt bemötande. Jag verkar inte heller vara ensam om dessa problem...
Skärpning tack!

1 kommentar:

  1. Grattis till pappaskapet! Allt ska skötas via hemsidan, vill de. Och det funkar oftast bra, men det är sjukt att man ska tex först anmäla vab och sedan måste göra en begäran dvs två tryck, vilket man inte fattar helt automatiskt första gången. Jag fick dock god service för två år sedan, men då kunde man höra av sig till lokalkontoret vissa tider. Lycka till!

    SvaraRadera