2009/02/23

Uppdatering

Som ni kanske märkt så bloggas det begränsat även i dessa tider med mycket som händer. Naturligtvis är Saab det som ligger mest i fokus i nyhetsrapporteringen, där har Maud en viktig roll och hennes solklara budskap att staten inte ska äga bilfabriker är klockrent och bör applåderas. Sedan kan man ju fundera på varför staten ska äga holländska elbolag...

Det är ganska tydligt att det finns olika uppfattning i Saab-frågan. Vissa vill pumpa in många miljarder för att eventuellt åtminstonde tillfälligt kunna rädda bolaget, andra vill det inte. Det är ganska uppenbart att vi måste respektera de olika uppfattningarna vilket vi lämpligast gör genom att de som vill får pumpa in pengar i Saab. Jag kommer inte göra det även om jag alltid gillat Saab.

Förhoppningsvis kan marknaden finna en lösning och någon vettig investerare kan förhoppningsvis dyka upp och satsa på det fina varumärket. I slutändan är det ju trots allt inget annat än den fria marknaden som kan rädda företaget.

I övrigt noterar jag att regeringen närmar sig oppositionen i oppinionen, att Göran Persson gamla högerhand slutar i riksdagen och att min kära flickvän fortsätter blogga regelbundet om hur det är att vara mamma.

Ser även att blondinbella tycker att Göran Hägglunds idé om begränsningar i att få veta könet på bebis i magen är ok med motiveringen
"Jag tycker själv att det är konstigt att man vill veta barnets kön innan och förstår faktiskt inte anledningen till att det ska vara nödvändigt. I och med att det inte är nödvändigt så ser jag inget problem med att begränsa det. "
Jag tycker blondinbella gör mycket bra men denna argumentation är lika dålig som vänsterns argumentation mot friskolorna i stil med "vi tycker kommunala skolorna är bättre så därför vill vi förbjuda alla alternativ".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar