2011/01/13

Jämställdhetspolitik?? Va??

Jag kan inte påstå att jämställdhet är något område som jag vanligtvis nämner bland frågorna jag helst debatterar även om jag tycker det är oerhört viktigt. Dock när jag tänker tillbaka så inser jag att det helt klart är ett vanligt förekommande ämne bland sakfrågor som gör mig engagerad.

Jaja, nu finns det i alla fall anledning till ytterliggare ett inlägg i jämställdhetens tecken. När damlandslaget spelar mästerskap i handboll förpassas dem till sidokanaler och det krävs mirakelmatcher och medaljhopp för att dem ska få plats på någon stor kanal med anständiga tittarsiffror. När det nu är herrarnas tur att spela mästerskap så blir det primetime på tv4 direkt trotts att den inledande matchen mot Chile knappast lär bli så mycket match... Hur tänkte dem nu?

Ska helt klar bli intressant att se om det finns någon i herrlandslaget som lyckas beröra svenska folket så som Torstensson gjorde i damlandslaget. Just kvällens tillställning väljer jag dock att avstå ifrån till förmån för lite gammalt hederligt krigande på tv-spelet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar